حمل و نقل بین المللی کالا چیست

 تعداد بازدید :  309
 زمان مطالعه :  7 دقیقه
 آخرین بروزرسانی :

حمل و نقل بین المللی عبارتی است که اصولا جهت توصیف فرآیند دریافت کالا از کشور مبدا و تحویل آن به کشور مقصد به کار برده می شود. جهت این امر از روشها و وسایل نقلیه مختلفی استفاده می شود.

حمل و نقل بین المللی کالا

در این مقاله می خواهیم در مورد حمل و نقل بین المللی کالا توضیحات کاملی ارائه دهیم تا کلیه افرادی که به نحوی نیاز به فعالیت در حوزه بازرگانی و واردات صادرات کالا دارند، بتوانید بهتر بدانند که حمل و نقل بین المللی کالا چیست و چگونه می توانند از آن برای بهبود تجارت خود استفاده کنند. حمل و نقل بین المللی فرصتی برای شما فراهم میکند تا بتوانید بازار پیش روی خود را گشترش دهید و فرصت های بیشتری جهت فروش در خارج از کشور کسب کنید.

حمل و نقل بین المللی عبارتی است که اصولا جهت توصیف فرآیند دریافت کالا از کشور مبدا و تحویل آن به کشور مقصد به کار برده می شود. هنگامی که کسب و کار و تولیدات شما در حال رشد و گسترش است، با بهره گیری از صادرات کالا و انتقال آن به خارج از کشور، میتوانید محصولات خود را در خارج از کشور معرفی کرده و به کسب سود بیشتر فعالیت خود را گسترش دهید. در این مرحله است که برای صادرات و یا واردات کالا نیاز به انتقال و ارسال بین‌المللی کالا پیدا خواهید کرد.

حمل و نقل بین‌المللی فرآیندی پیچیده است، زیرا قوانین و سیاست های مختلفی در آن وجود دارد و شما لازم است از یک شرکت با تجربه در زمینه حمل و نقل بین‌المللی بهره  ببرید تا این فرآیند را برای شما بی دردسر و ساده کند. باید همواره توجه داشت که بعضی از کشورها سیاست های سخت گیرانه ای در حوزه واردات و یا صادرات کالا دارند. پس لازم است در این مسیر از تخصص یک شرکت بازرگانی برای جا به جایی بین‌المللی کالای خود بهره ببرید.

حمل و نقل بین المللی با استفاده از مسیرهای مختلفی انجام می گردد. این مسیرها عبارتند از جاده های زمینی، ریلی، دریایی و هوایی. گاهی اوقات باتوجه به شرایط، نوع کالا، مبدا و مقصد می توان از روشهای چندمسیره یا چند وجهی مانند کریدور حمل‌ و نقل بین المللی شمال – جنوب استفاده کرد. در این نوع ارسال کالا، ابتدا از مبدا بارگیری بوسیله ی مسیری که شرکت حمل و نقل و بازرگانی در نظرگرفته، کالا به مکانی منتقل می شود و ادامه مسیر تا مقصد با روشی دیگر انجام می شود. به طور مثال ابتدا کالا به صورت هوایی به کشور مقصد منتقل شده و در ادامه از بنادر گمرکی به صورت زمینی یا ریلی به شهر مورد نظر منتقل می گردد. تفاوت حمل و نقل چندوجهی و تک وجهی بستگی به نوع قرارداد و نوع مدیریت درگیر در پروژه دارد.

روشهای حمل و نقل بین المللی کالا

چگونه کالای خود را بین کشورهای مختلف حمل و نقل کنیم؟ این مساله یک فرآیندی است که با استفاده از مسیرهای انتقال کالای مختلف انجام می شود که طبیعتا باتوجه به زمان، نوع کالا و مدیریت شرکت بازرگانی متفاوت خواهد بود.شما جهت حمل و نقل بین المللی کالای خود می بایست از یک شرکت بازرگانی معتبر استفاده کنید. از آنجایی که جا به جایی بین المللی کالا جایگاه مهمی برای صادرات و واردات کالا دارد و نیز نقش مهمی در توسعه کسب و کارها و روابط بین کشورها دارد، استفاده از یک شرکت بازرگانی با تجربه در این زمینه بسیار حائز اهمیت می باشد. زمانی که تصمیم به واردات یک کالایی به کشور دارید و یا میخواهید کالای خود را با کشورهای دیگر صادر کنید میتوانید از خدات شرکت های بازرگانی در این زمینه بهره ببرید. لازم است توجه داشته باشید که برخی از مقررات و فرآیندهایی در این فرآیند وجود دارد که لازم است برای حمل و نقل بین المللی کالا رعایت کنید. پس از انتخاب یک شرکت بازرگانی با تجربه و تکمیل این فرآیندها، می توانید با خیالی آسوده محموله های مورد نظر خود را ارسال کنید.

حمل و نقل زمینی یا جاده ای چیست؟ در این روش انتقال کالا بوسیله راه های خشکی بین شهرها و کشورها انجام میگیرد. جهت انتقال کالا از مسیرهای خشکی، از روشهای جاده ای و ریلی استفاده می شود. اگرچه این روش یکی از راه های ساده در بین انواع حمل و نقل بین المللی است، اما یک مسیر بسیار مهم حمل و نقل بین المللی کالا است. این روش حمل و نقل از جمله روشهایی است که در آن استفاده از تجربه کافی نقش کلیدی را دارد. از آنجایی که این یک روش حمل و نقل بدون توقف است، کمترین سایش روی کالا را دارد و با استفاده از خدمات VIP گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

حمل و نقل هوایی چیست؟ حمل و نقل هوایی همانطور که از نامش پیداست، حمل و نقل بین الملیی کالا با استفاده از هواپیما است. با این روش میتوان انواع محصولات را به کشورهای مختلف انتقال داد. معمولا از این روش جهت انتقال محموله ها و کالاهای خطرناک، اسناد با ارزش، کالاهای با ارزش و بارهای تلفیقی استفاده می شود.

حمل و نقل دریایی چیست؟ در این روش که توسط کشتی ها، قایق ها و یا شناورهای دیگر از مسیرهای دریاها و اقیانوس ها انجام می شود، پر تقاضاترین نوع حمل و نقل بین المللی کالا در جهان است. ایمن بودن و کم هزینه بودن این روش باعث تقاضای زیاد این نوع حمل و نقل شده است.جهت حمل و نقل دریایی بنادر و امکانات بندری و تجهیزات تخصصی زیادی توسعه یافته اند تا این نوع حمل و نقل بویژه در زمان تخلیه و بارگیری با اطمینان و سرعت بالا انجام شود.

با گسترش شرکت ها و صنایع مختلف در ایران، نیاز به واردات و صادرات کالا در سالهای اخیر توسعه زیادی داشته است. افزایش این نیاز اما همراه با چالش های فراوانی برای تجار، بازرگانان، شرکت ها و صنایع مختلف در ایران بوده است. عواملی نظیر تحریم ها، قوانین و ساست گذاری های مختلف، باعث شده تا حمل و نقل بین اللمی کالا در ایران به چالش های اساسی همراه باشد. اما در این راه استفاده از شرکت های بازرگانی و معتبر که دارای سابقه و تجربه بالایی هستند و دفاتر مختلفی در کشورهای مختلف جهان دارند، میتواند راه حلی برای روبرو شدن با این چالش ها باشد.

شرکت حمل و نقل هوبر تجارت با داشتن بیش از 20 سال سابقه در حوزه واردات تجهیزات مخابراتی، صنعتی و کشاوری و بهره بردن از پرسنل کارآزموده و با تجربه یکی از بهترین انتخابها برای واردات و صادرات کالا می باشد. خدمات باربری شرکت بازرگانی هوبر تجارت بسیار گسترده بوده و با داشتن دفاتر فعال در کشورهای مختلف نظیر عمان و عراق، آماده خدمت رسانی به کلیه شرکت ها و بازرگانان می باشد. دفتر مرکزی شرکت بازرگانی هوبر تجارت ملل در اصفهان واقع شده است و حضور آن در گمرک اصفهان، کمک شایانی به توسعه ارتباطات و افزایش کیفیت خدمات آن دارد.

  • تجربه ما در زمینه حمل و نقل کالا، تضمین هایی را به شما می دهد که در هنگام ارسال کالای خود اطمینان شما را تضمین کند و به شما اجازه می دهد تا بقیه مسائل شرکت خود را انجام دهید، ما فرآیند ارسال کالا را برای شما انجام می دهیم.
  • مدیریت زنجیره تامین کالای شما به صورت 100 درصد ایمن.
  • دفاتر فعال در کشورهای مختلف
  • دسترس پذیری بالا در لحظه
  • آشنایی کامل متخصصان ما با کلیه قوانین، نرخ های گمرکی، هزینه های مصوب و غیره


یک پاسخ به “حمل و نقل بین المللی کالا چیست”

  1. ممنون بخاطر این مطلب آموزنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *